HU
·
SK

 

U vozidla ABT Audi SQ5 je zrejmé: názov “športová výbava” nemá nič spoločné s výkonom 425k (313kW) alebo aerodinamickému balíku wide-body, ktorý vozidlu poskytuje mimoriadne športový vzhľad. Označenie SUV je skôr americký pojem, ktorý sa používa na označenie športových a rekreačných vozidiel. Vzhľadom k tomu, že to v sebe zahŕňa poľovníctvo aj rybolov, predpokladá sa aj určitý stupeň off-road schopnosti. Pravdou je, že typické poľovné revíry moderných SUV vozidiel sú pravdepodobne väčšie mestá, hlavné-, rýchlostné cesty a diaľnice, ale napriek tomu vôbec neoslably. ABT Sportsline to preukázal. Bavorská spoločnosť s nastaviteľným podvozkom (zníženie o 30-60mm) a 22” kolesami typu GR vozidlo SQ5 viedla až k hornému výťahu mesta Hörnerbahn. 4x4 musel vyliezť do nadmorskej výšky 1500m na teréne plným obrovským výzvam – nie len preto, lebo SQ5 to dokáže, ale kvôli tomu, lebo spoločnosť ABT Sportsline práve sem usporiadala fotografovanie vozidla do svojho časopisu Uptrend. Predmet príbehu: spoznať sen o lietaní s paraglajdingom.

Impozantný SUV sa ukázal byť skutočným multi-talentom: odvážne vyliezol na vrchol, popritom ponúkol dostatok priestoru pre 4 osoby, a nástrojom pre fotografovanie a paraglajdingu. ABT Audi SQ5, ktorému výkon bol zvýšený s pridanou ABT riadiacou jednotkou z 354k (260kW) na 425k (313kW), teoreticky za 5.2 sekúnd zrýchľuje z 0 na 100km/h. Na alpskom teréne a na strmých cestách je to prirodzene nepredstaviteľné, túto cestu trebalo prejsť opatrne. Namiesto toho sme dostali 10% nárast krútiaceho momentu, čo je pozitívny efekt ABT riadiacej jednotky. Zodpovedajúca krivka vrcholí na hodnote 550Nm.

Na cieľovej stanici rozbalily padákové klzáky a pustili ich do vetra. Z tejto výšky sme mohli obdivovať nie len prekrásnu krajinu, ale predovšetkým aj neobvyklý vtáčí pohľad na ABT Audi SQ5. Aerodynamický balík ABT wide-body, ktorý je dostupný aj v úzkej verzii, obsahuje športovo-elegantný predný nárazník, dynamické prahové vložky a atraktívny zadný spojler so zadným výfukovým tlmičom a 102mm karbónovými výfukovými koncovkami. “Oproti dvoch továrenských chrómovaných otvorov, výfukové koncovky budú zase viditeľné” – vysvetluje riaditeľ firmy ABT Hans-Jürgen Abt. Vlastníci SQ môžu umiestniť bod na i s obzvlášť atraktívnym zadným krídlom ABT. Pred testovaním vozidla, zákazníci majú z čoho vyberať.

Cesta do Hörnerbahn-u dokázala, že so správnym výberom a nastavením toto auto je rozhodne pripravené na off-road terén.